마시모, 왜 애플에 도전할 수 있다고 생각했을까?

Before taking legal action against Apple, medical device maker Masimo had sued and won a lawsuit against a startup on similar grounds. For the past three years, Apple had been locked in a confusing legal battle over a single feature of the Apple Watch, and Masimo was confident that they could win. Massimo has good reason to believe this. Masimo had sued True Wearables, a startup run by a former Apple Watch team member, on similar grounds and won. In 2018, Masimo sued True Wearables, alleging that its wireless pulse oximeter infringed on its patents. The court sided with Masimo and permanently enjoined the sale of the device in December 2022. While the two lawsuits are similar, they involve very different processes. What happened?

애플을 상대로 법적 소송을 제기하기 전에 의료기기 제조업체 '마시모'는 비슷한 이유로 한 스타트업을 상대로 소송을 제기하고 승소한 바 있다. 지난 3년 동안 애플은 애플 워치의 단일 기능에 대한 혼란스러운 법적 싸움에 휘말려 있었으며, 상대측인 마시모는 자신들이 이길 수 있다고 확신하고 있었다. 마시모가 이렇게 믿는 데에는 타당한 이유가 있다. 마시모는 애플 워치 팀에서 근무했던 전 임원이 운영하는 스타트업 'True Wearables'를 유사한 이유로 고소하여 승소했다. 2018년 마시모는 True Wearables의 무선 맥박 산소 측정기가 자사의 특허를 침해했다는 주장으로 소송을 제기했다. 법원은 마시모 측에 따라 2022년 12월 해당 기기 판매에 대한 영구적인 금지 처분을 내렸다. 두 소송은 비슷한 맥락이지만, 전혀 다른 과정을 포함하고 있다. 어떤 일들이 있었던 것일까?

Why Masimo thought it could take on Apple

버트

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

OpenAI, 챗GPT 검색 기능 개발... 구글 검색에 위협 될까?

OpenAI has reportedly started developing a search function for ChatGPT. The ChatGPT search feature will search the web for information and provide answers to questions, cite sources to ensure the credibility of the information, and provide relevant images to help users understand the information.

서비스나우, 마이크로소프트 '제너레이티브 AI' 플랫폼 통합

ServiceNow and Microsoft announced an industry first that brings together two completely different generative AI platforms.

디즈니와 워너브라더스, 디즈니+, 훌루, 맥스 번들 출시

Disney Entertainment and Warner Bros. Discovery are launching a new streaming bundle that brings together Disney+, Hulu, and Max.

애플, 2024년 OLED 아이패드 프로 출하량 450~500만 대 예상

Apple is expected to ship between 4.5 and 5 million OLED iPad Pros this year, according to a TrendForce report. That's for the 11-inch and 13-inch models combined, down from previous LCD and mini LED display models.