애플, 접이식 아이폰 개발 지속… 출시는 아직 미지수

Apple is still focused on developing foldable iPhones and iPads, according to reports. According to a new report from The Information, Apple is working on "at least two" iPhone prototypes that fold horizontally, similar to Samsung's Galaxy Z Flip. However, Apple hasn't included a foldable iPhone in its mass production plans for 2024 or 2025, so it's unlikely we'll see one anytime soon. According to the report, Apple wants to make a foldable iPhone with an external display, but engineers are struggling with the design because it could easily break. Additionally, engineers want to develop a foldable device that is "as thin as current iPhone models," but battery size and display components are proving challenging. Industry experts say Apple maintains interest in the foldable smartphone market, but the timing of a launch is uncertain due to technical difficulties and uncertainty about the market's growth potential.

애플이 여전히 접이식 아이폰과 아이패드 개발에 주력하고 있다는 보도가 나왔다. 더 인포메이션(The Information)의 새로운 리포트에 따르면, 애플은 삼성의 Galaxy Z Flip과 유사하게 가로로 접히는 '적어도 두 개'의 아이폰 프로토타입을 개발하고 있다. 하지만 애플은 2024년이나 2025년 대량 생산 계획에 접이식 아이폰을 포함하지 않아, 당분간 접이식 아이폰 출시는 어려울 것으로 보인다. 보고서에 따르면, 애플은 외부 디스플레이가 있는 접이식 아이폰을 만들고 싶어하지만, 설계상 쉽게 끊어질 수 있다는 이유로 엔지니어들이 어려움을 겪고 있다고 한다. 또한, 엔지니어들은 '현재 아이폰 모델만큼 얇은' 접이식 장치를 개발하고 싶어하지만, 배터리 크기와 디스플레이 구성 요소가 도전 과제가 되고 있다. 업계 전문가들은 애플이 접이식 스마트폰 시장에 대한 관심을 유지하고 있지만, 기술적 어려움과 시장 성장 가능성에 대한 불확실성으로 인해 출시 시기가 미지수라고 분석했다.

Apple is still working on foldable iPhones and iPads

앨리스

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