유튜브 음악 웹 플레이어, 모바일 앱과 동일한 디자인으로 개선

The web version of YouTube Music has enhanced the user experience by introducing a "play" screen with the same design as the mobile app. First, the app bar is now hidden, and the "Play" screen is now full-screen, starting with the song title and a button to switch between videos. The new "Play" screen design is also consistent with the recently updated Android app. Perhaps the biggest change is the user experience, which is cleaner than the previous design, more consistent with the mobile app, and improved with intuitive placement of controls and features. Finally, we're offering a progressive web app (PWA) that's easier to use on narrow screens when the web player is minimized. These improvements have been rolling out over the past few weeks.

유튜브 음악 웹 버전이 모바일 앱과 동일한 디자인의 '재생' 화면을 선보이며 사용자 경험을 향상시켰다. 먼저 앱 바를 숨기고 노래 제목, 비디오 전환 버튼부터 시작하는 전체 화면인 '재생' 화면을 제공하는 등 모바일 앱과의 연동이 가능하다. 또한, 새로운 '재생' 화면 디자인은 최근 업데이트된 안드로이드 앱과 동일한 디자인이 적용된다. 이전 디자인보다 더욱 깔끔하고 모바일 앱과의 일관성을 유지하고 컨트롤 및 기능의 직관적인 배치로 향상된 사용자 경험이 가장 큰 변화일 것이다. 끝으로, 웹 플레이어 최소화 시 좁은 화면에서도 사용하기 편리한 PWA(Progressive Web App)가 제공된다. 이번 개선은 지난 몇 주 동안 순차적으로 적용되고 있다.

YouTube Music redesigns web player to match Now Playing on Android

버트

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