중국 온라인 쇼핑몰 '테무', 이스라엘 강타

Chinese online shopping site Temu is seeing impressive growth in the Israeli market. According to SimilarWeb data, the number of Temu users in Israel has increased more than 12 times, from 275,000 in September 2023 to 3.47 million in December. In January 2024, the number of users grew by 37% to 4.76 million, demonstrating the craze for Temu among Israeli consumers. Temu's biggest success is its competitive low prices. Temu sells products in a wide range of categories at lower prices than competitors like AliExpress and Amazon. The company has also invested heavily in Google search and sponsored promotions, which has quickly raised its brand awareness among Israeli consumers. However, privacy concerns continue to be raised. Some experts have suggested that Temu may share user data with the Chinese government, which could hinder its growth.

중국 온라인 쇼핑몰 테무(Temu)가 이스라엘 시장에서 놀라운 성장을 보이고 있다. 시밀러웹(SimilarWeb) 데이터에 따르면, Temu의 이스라엘 사용자 수는 2023년 9월 27만 5천 명에서 12월에는 무려 347만 명으로 12배 이상 증가한 것으로 나타났다. 2024년 1월에도 37% 증가한 476만 명에 달해, 이스라엘 소비자들의 Temu에 대한 열풍을 여실히 보여주고 있다. Temu의 가장 큰 성공 비결은 경쟁력 있는 저렴한 가격이다. Temu는 다양한 카테고리의 제품을 AliExpress, Amazon 등 경쟁사보다 저렴한 가격에 판매하고 있다. 또한, Google 검색 및 스폰서 홍보에 적극 투자하여 이스라엘 소비자들에게 빠르게 브랜드 인지도를 높였다. 다만, 개인정보 취급에 대한 우려가 꾸준히 제기되고 있다. 일부 전문가들은 Temu가 사용자 데이터를 중국 정부와 공유할 수 있다고 주장하며, 이는 Temu의 성장에 걸림돌이 될 수 있다고 전했다.

Chinese e-commerce site Temu surges among Israelis despite privacy concerns

버트

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