스포티파이, 애플과의 대립 심화… 유럽 시장에서 가격 정보 표시 시도 후 업데이트 반려

The battle between Spotify and Apple is escalating. Spotify has attempted to display in-app pricing information in the European market, but has been rejected by Apple. Spotify submitted an update to Apple seeking approval to display "basic pricing and website information" within the app in European markets. Spotify argued that this was the "minimum required by the European Commission's music streaming ruling." But within hours, Apple rejected the update, saying that "displaying pricing information in the app could detract from the user experience." It also pointed out that Spotify already provides pricing information on its website. Spotify is pushing back hard against Apple's response. "Apple continues to violate European law by charging developers to engage with their customers through in-app links," said Dustee Jenkins, chief communications officer at Spotify. It's time for the European Commission to enforce its ruling so consumers can see real, positive benefits."

스포티파이와 애플 간의 대립이 심화되고 있다. 스포티파이는 유럽 시장에서 앱 내 가격 정보 표시를 시도했으나 애플로부터 거부 당한 것으로 나타났다. 스포티파이는 유럽 시장에서 앱 내에 '기본 가격 및 웹사이트 정보'를 표시할 수 있도록 애플의 승인을 받기 위해 업데이트를 제출했다. 스포티파이는 "유럽 위원회의 음악 스트리밍 소송 판결에서 요구된 최소한의 사항"이라고 주장했다. 하지만 몇 시간 만에 애플은 "앱 내 가격 정보 표시가 사용자 경험을 저해할 수 있다"며 업데이트를 반려했다. 또한, 스포티파이가 이미 웹사이트를 통해 가격 정보를 제공하고 있다고 지적했다. 스포티파이는 애플의 반응에 대해 강력하게 반발하고 있다. 스포티파이 최고 홍보 책임자인 더스티 젠킨스 (Dustee Jenkins)는 "애플은 개발자가 앱 내 링크를 통해 고객과 소통하도록 요금을 청구함으로써 계속해서 유럽법을 위반하고 있다. 소비자가 실질적이고 긍정적인 이점을 볼 수 있도록 유럽 위원회가 판결을 집행해야 할 때이다"라고 말했다.

Spotify tests Apple's resolve with new pricing update in the EU

앨리스

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