비트코인, 다시 '1조 달러' 컴백

Bitcoin, the flagship of the cryptocurrency market, has made a comeback, surpassing a $1 trillion valuation. The rise in value, which has more than tripled since November 2022, has reignited investor interest. The year 2022 was marked by the collapse of major crypto exchange FTX, which led to a liquidity crisis for many smaller crypto companies. However, the start of 2023 has seen investors return in droves in recent weeks, driven by Bitcoin's rising value, pushing its market capitalization past $1 trillion. According to data from CoinMarketCap, the world's largest cryptocurrency information platform, this is the first time since Bitcoin's peak in 2021. And unlike traditional currencies, the supply of bitcoin is finite and is expected to reach its maximum supply in 2140. That's still a long way from the all-time high of $69,000 set in November 2021, but industry insiders expect it to continue to rise this year and possibly surpass that record.

암호화폐 시장의 대표 주자 비트코인이 1조 달러 가치를 돌파하며 컴백을 알렸다. 2022년 11월 이후 3배 이상 상승한 이번 가치 상승은 투자자들의 관심을 다시 뜨겁게 달구고 있다. 2022년은 대형 암호화폐 거래소 FTX의 몰락으로 여러 소규모 암호화폐 기업들이 유동성 위기에 처한 해였다. 하지만 2023년 들어 비트코인 가치 상승에 힘입어 최근 몇 주간 투자자들이 대거 복귀하면서 시장가치가 1조 달러를 넘어섰다. 세계 최대 암호화폐 정보 플랫폼 코인마켓캡(CoinMarketCap) 데이터에 따르면, 이는 2021년 비트코인의 전성기 이후 처음인 것으로 나타났다. 또한 기존 화폐와는 달리 비트코인 공급량은 한정되어 있으며 2140년에 최대 공급량에 도달할 것으로 예상된다. 이는 2021년 11월 기록한 6만 9천 달러의 역대 최고치에는 여전히 멀지만, 업계 인사들은 올해 계속 상승하며 최고 기록도 넘볼 수 있을 것으로 예상하고 있다.

Bitcoin stages a $1 trillion comeback | CNN Business

앨리스

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