광고 시장이 회복되고 있다

Advertising is the lifeblood of big tech. When the ad market slows, as it did last year, companies like Google, Meta, Amazon, and even Microsoft suffer. Tech giants have endured a conservative advertising environment in recent quarters as companies conserve cash in a challenging environment of economic uncertainty and high interest rates. However, new data from several tech companies shows positive signs that the ad market is recovering. This recovery can be traced back to the rise of AI.

광고는 빅 테크의 생명선이다.
작년과 같이 광고 시장이 둔화하면 구글, 메타, 아마존, 심지어 마이크로소프트와 같은 기업들도 어려움을 겪는다.
경제 불확실성과 고금리 정책으로 어려운 환경에서 기업들이 현금을 절약하기 위해 최근 몇 분기 동안 기술 분야의 대기업들은 보수적인 광고 환경을 견뎌냈다.
그러나 여러 기술 기업의 새로운 데이터에 따르면 광고 시장이 회복되고 있다는 긍정적인 신호를 확인할 수 있다.
이러한 광고 시장의 회복은 결국 AI의 등장으로 인해 파생된 것이다.

The ad market is recovering

버트

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