중국 인터넷 대기업들의 탈 '엔비디아' 전략

Baidu, a longtime customer of U.S. artificial intelligence chip maker Nvidia, is now buying artificial intelligence chips from Huawei in Shenzhen. U.S. continues to tighten restrictions on technology exports to China, including NVIDIA chips. Earlier this year, there were reports that Chinese internet giants were rushing to secure and stockpile NVIDIA chips to train artificial intelligence models and run data centers. However, the 450 million yuan (roughly $61.83 million) chip deal between Baidu and Huawei shows another strategy underway, albeit small. Chinese companies are looking for non-U.S. suppliers as they lose confidence in continued access to U.S. chipmakers.

미국의 인공지능 칩 제조업체 엔비디아의 오랜 고객이었던 중국의 인터넷 거물 바이두가 이제는 선전의 화웨이로부터 인공지능 칩을 구매하고 있다. 미국은 엔비디아 칩을 포함한 중국에 대한 기술 수출 제한을 계속 강화하고 있다. 올해 초에는 중국의 인터넷 거물들이 인공지능 모델을 훈련하고 데이터 센터를 운영하기 위해 엔비디아 칩을 확보하고 비축하기 위해 서두르고 있다는 보도가 있었다. 그러나 바이두와 화웨이 간의 4억 5천만 위안(약 6,183만 달러) 규모의 칩 거래는 작긴 하지만 또 다른 전략이 진행 중임을 보여주고 있다. 중국 기업들이 미국 칩 제조업체에 대한 지속적인 접근에 대한 신뢰를 잃으면서 비미국 공급업체를 찾고 있다.

Thanks to US curbs, Chinese internet giants are seeking suppliers outside of Nvidia

앨리스

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