A report by B2B research firm Ascend2 found that In B2B marketing, 70% of marketing executives expect their digital marketing budgets to increase slightly or significantly this year. The survey of 348 marketing professionals in the U.S. found that 19% of marketers expected a modest increase, while 24% of executives expected a significant increase.
Seventy-nine percent of those surveyed expected to utilize AI tools in their marketing strategies. The impact of AI is positive, with 67% agreeing, 16% saying it cannot be ignored, and 12% saying they are indifferent.
B2B 리서치 회사인 Ascend2가 작성한 보고서에 따르면 B2B 마케팅 분야에서 마케팅 임원의 70%가 올해 디지털 마케팅 예산이 소폭 또는 크게 증가할 것으로 예상했다. 미국 내 마케팅 전문가 348명을 대상으로 한 설문에서는 마케터의 19%가 소폭 증가를 예상했으며 경영진의 24%는 예산이 크게 증가할 것으로 내다봤다. 설문에 참여한 79%는 마케팅 전략에 AI 도구를 활용할 것으로 예상했는데 AI의 영향에 대한 긍정으로는 67%가 동의 했으며, 무시할 수 없다 16%, 무관심하다는 12%를 타나냈다.
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