아마존, 기업이 자체 AI 개발 가능한 플랫폼 출시

Amazon, the world's largest e-commerce company, has joined the race for services using generative artificial intelligence (AI). Amazon announced the launch of a new enterprise cloud service called Bedrock. Bedrock is a platform service that allows companies to develop and enhance their own AI software using text-generated AI systems, such as ChatGPT, which has been driving the AI chatbot craze.

세계 최대 전자상거래 업체 아마존이 생성형 인공지능(AI)을 이용한 서비스 경쟁에 가세했다. 아마존은 '베드록'(Bedrock)이라는 이름의 새로운 기업용 클라우드 서비스를 출시한다고 밝혔다. '베드록'은 AI 챗봇 열풍을 몰고 온 챗GPT와 같이 텍스트 생성 AI 시스템을 이용해 기업들이 자체 AI를 소프트웨어를 개발·향상할 수 있는 플랫폼 서비스다.

Amazon Joins the Rush Into Artificial Intelligence

앨리스

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

유튜브, 일시 정지 화면 광고 도입…스마트 TV부터 시작

YouTube is introducing pause screen ads, which will show ads even when viewers pause video playback. This will start with smart TVs. Google recently revealed the success of its pilot program for paused screen ads during the Alphabet earnings call. The program was run on connected TVs and showed positive results.

테더, 1분기 사상 최대 이익 기록... 스테이블코인 업계 지배력 강화

Tether (TETHER.USDT) posted its largest-ever first-quarter profit, further cementing its dominance of the stablecoin industry.

"스포티파이보다 라디오를 선택하는 이유"

The author prefers listening to radio over Spotify's algorithm-based music recommendations, as the latter tends to create a "rabbit hole" effect by repeatedly suggesting similar music based on recent listening history.

니오, 테슬라 대항마 되나... 4월 전기차 판매량 2배 이상 증가, 연간 성장률 134.6%

Shares of Chinese electric car maker Nio jumped more than 20% in April as its electric car sales more than doubled. Hong Kong-listed Nio shares jumped as much as 23% to HK$44.20, the highest in more than six weeks.