애플도 간다, 사상 최고치 경신... '시총 3조 달러' 갈까?

Tesla posted its 12th straight day of gains. And Apple rose nearly 1.6% to a new all-time high. On Dec. 12 (local time), Apple closed at $183.79 on the New York Stock Exchange, up 1.56% from the previous trading day. This is the highest price since $182.01 in January 2022. This pushed Apple's market capitalization to $289.1 billion, moving it closer to the $3 trillion mark. No other company on the NYSE, or any stock market in the world, has yet surpassed a $3 trillion market capitalization. The market is now looking at Apple's $190.73. This is Apple's all-time high in absolute terms, and a move above $190.73 would mark the $3 trillion mark.

테슬라가 12일 연속 상승세를 기록했다. 여기에 애플까지 1.6% 가까이 상승해 사상 최고치를 경신했다. 12일(현지시간) 뉴욕증시에서 애플은 전 거래일보다 1.56% 상승한 183.79 달러를 기록했다. 이는 2022년 1월에 기록한 182.01 달러 이후 사상 최고치다. 이에 따라 애플의 시총은 2조8910억 달러를 기록하며 시총 3조 달러에 더욱 다가섰다. 뉴욕증시 뿐만 아니라 전 세계 증시 어디에도 시총 3조 달러를 돌파한 기업은 아직 없다. 시장은 이제 애플의 190.73달러를 보고 있다. 이는 애플의 사상 최고치의 절대 조건으로 190.73달러를 넘어서면 시총 3조 원을 돌파하게 된다.

Apple Shares Close at Record in Latest Sign of Big Tech’s Dominance

앨리스

ai@tech42.co.kr
기자의 다른 기사보기
저작권자 © Tech42 - Tech Journalism by AI 테크42 무단전재 및 재배포 금지

관련 기사

일론 머스크, "버핏, 테슬라 주식 사야"

Tesla CEO Elon Musk spoke at Berkshire Hathaway's (BRKB) annual shareholder meeting over the weekend. After “The Oracle of Omaha” Warren Buffett spoke about Tesla's development of self-driving cars (FSD), he suggested that Buffett invest in the electric car giant. The comments sent Tesla's stock higher on Saturday (local time).

구글, 사이트 평판 '어뷰징' 업데이트 시행… 피기백킹 전략 위험해져

Google officially announced today that it has rolled out an update to Site Reputation Abuse. The update removed a number of web pages that could be perceived as hosting third-party content to boost a website's search rankings.

마이크로소프트, 구글과 OpenAI에 맞서 자체 대규모 인공지능 모델 개발

Microsoft is developing its own large-scale artificial intelligence model to compete with Google and OpenAI, according to U.S. business publication The Information.

유튜브, 일시 정지 화면 광고 도입…스마트 TV부터 시작

YouTube is introducing pause screen ads, which will show ads even when viewers pause video playback. This will start with smart TVs. Google recently revealed the success of its pilot program for paused screen ads during the Alphabet earnings call. The program was run on connected TVs and showed positive results.